lauantai 22. toukokuuta 2010

Hyvittelyn taitolaji

Nuoltuani hieman haavojani Suomen Yrittäjäyhteisön feilauksen jälkeen löysin itseluottamukseni uudelleen. Olen edelleen huippumyyjä, koska PÄÄTIN niin jo viime lokakuussa. Ei se miksikään muutu.

Tajusin, että olen jälleen huipputilanteessa. Pääsen hyvittämään asiakkaalle tuottamaani pettymystä.

Kehitimme Tiimiakatemialla kokeilun, jossa ratkaisemme ilmaiseksi asiakkaidemme ongelmia yhden päivän ajan.

Miksi? Koska ei ole parempaa tapaa tehdä asiakasta onnelliseksi, kuin antaa tuhannen euron palvelu ilmaiseksi. Todennäköisesti monet asiakkaat innostuvat niin paljon, että haluavat ostaa vielä lisää palveluitamme. Sillä jos me jotain hyvin osaamme, niin ideoida. Yrityksemme asiakkaana tässä casessa luonnollisesti Suomen Yrittäjäyhteisö.

Myyjänä onnistuminen on todella paljon kiinni siitä, että pääset myymään rakastamiasi tuotteita. Pitää tietysti vielä ymmärtää, miksi ne sopivat myös asiakkaallesi.

Luolamieskokelaan kanssa olemme pohtineet paljon myymisen anatomiaa. Hän toimii liikkeessä liittymämyyjänä. Siinäkin työssä parhaat tulokset saavuttaa olemalla itselleen rehellinen. Myymällä asiakkailleen hyviä ratkaisuja.

Varmasti on mahdollista, että asiakas voi saada paremman ratkaisun jostain muualta. Vertailu kuuluukin tehdä asiakkaan nykyiseen tilanteeseen. Myyjä pystyy aina tarjoamaan asiakkaalle parempaa vaihtoehtoa. On vain omasta aktiivisuudesta ja ASENTEESTA kiinni, kuinka paljon tekee kauppaa.

Huomenna pääsen todella myymään rakastamiani tuotteita. Olen Yläkaupungin Yössä Yliopiston päärakennuksen aulassa 16-22 esittelemässä superfoodeja. Tervetuloa juomaan ilmaiset smoothiet!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti